Sağlıklı Uzun Yaşam

Sağlık sadece fiziksel değil, aynı zamanda zihinsel, duygusal ve ruhsal etkilerin dinamik dengesinin bir sonucu.

İdeal sağlık ise her gün değişen, gelişen kişisel bir yolculuk, herkes için farklı bir anlam.

Bu dengeleri sağlarken bir takım testler ve tıbbi tedavilerin yanı sıra beslenme, egzersiz, uyku ve stres yönetimi üzerine de yoğunlaşmak gerekiyor.

Bir akşam sağlıklı olarak yatıp, ertesi sabah kalp hastası olmazsınız. Yaşlanma ile ilişkili hastalıklar uzun bir sürecin sonunda ortaya çıkar.

Bu nedenle, birtakım hastalık bulgularının ortaya çıkmasını beklemek yerine hiçbir şikayetiniz olmasa bile düzenli aralıklarla mevcut sağlık düzeyinizi ölçüp, risk faktörlerini belirleyip ideal sağlığa giden sonraki basamakların planlanması daha faydalı olacaktır.

Uzun dönem takip ve tedavisi gereken hastalıkların yanı sıra ani gelişen rahatsızlıklar da bütünsel bir yaklaşımla değerlendirilmelidir.

Hepimiz, parmak izlerimiz gibi birbirimizden farklıyız. Bu yüzden yaşa göre normal, sınırda gibi tanımlamalar yerine ideal düzeylere odaklanmak gerekiyor.

Yaşlanma kader değil, tedavi edilebilir bir hastalık olarak kabul ediliyor ve artık yaşlanmayı tersine çeviren tedavileri konuşabiliyoruz.

Hiçbir şikayetiniz olmasa bile, bütünsel yaklaşımla değerlendirilip sağlığınızı bir üst basamağa çıkaracak yol haritası ile takipte olmak sağlıklı yaşam sürenizi uzatırken maksimumda yaşamanızı sağlayacaktır.

İç Hastalıkları Uzmanı